+45 50466082 k@katrinefriisberg.dk

Kommunikation med kvalitet og grundighed i fokus

Virksomheder og organisationer kommunikerer hele tiden. Gennem hjemmesider, brochurer, sociale medier og meget andet fortæller de en historie om, hvem de er, hvorfor de er sat i verden, og hvorfor deres målgruppe skal vælge dem.

Derfor er det så vigtigt, at de kommunikerer de budskaber og ord, som virker i forhold til deres målgruppe.

Jeg sikrer, at organisationer og virksomheder står solidt i deres målgruppes bevidsthed.

Grundige kommunikationsløsninger danner fundamentet i min virksomhed. Jeg skriver tekster til sociale medier, hjemmesider, brochurer og alle andre steder, hvor virksomheder og organisationer vil sikre troværdig kommunikation.

 

Fundamentet er den gode historie

Som uddannet journalist er mit udgangspunkt den gode historie.

 

Uanset om I kommunikerer på de sociale medier via hjemmesiden, trykt materiale eller noget helt andet, fortæller I en historie. En historie, som skaber fundamentet for den opfattelse jeres målgruppe danner af jer. Det er vigtigt, at I fortæller den rigtige historie. 

Det er ikke let at vide, hvilke ord og hvilke historier man som virksomhed skal fortælle.

 

Derfor indleder jeg altid mit samarbejde med nye kunder med en grundig snak om opgaven og om baggrunden for den.

 

Alt efter omfanget af opgaven udarbejder jeg en kommunikationsstrategi, som bygger på jeres værdier og på den målgruppe, som I som virksomhed eller organisation gerne vil ramme.

 

Ord er ikke bare ord.

Hos mig får du ingen tju-bang- og smart-i-en-fart-løsninger, som i det lange løb ikke gør en forskel. I mit arbejde skaber jeg langtidsholdbare løsninger, som bygger på et solidt fundament.

Eksempler:

N

For DGI Landsbyklynger skrev jeg indhold til deres blog og skabte en fordobling i trafikken til bloggen

N

For uddannelsesinstitutionen
UC SYD fungerer jeg som en ekstra ekstern kommunikations-medarbejder.
Vi har et tæt samarbejde, og kernemedarbejderne i kommunikationsafdelingen stoler på, at de kan give en opgave til mig, og jeg kan løse den til den kvalitet, som UC SYD står for.

N

     For både Tønder og Varde Kommuner har jeg som journalist stået for indstik til lokalaviserne, sikret den journalistiske kvalitet samtidig med at historierne kommunikerer det budskab, som bakker op om kommunernes strategiske sigte. 

Emotionelle kundetyper

Hvilken historie I skal fortælle, afhænger i høj grad af jeres målgruppe.

Emotionelle kundetyper er en forskningsbaseret metode, som bygger på købsmotivation og responssystemer.

I en købssituation reagerer vi alle på en motivation til at købe. Den motivation kan være forskellig i forskellige situationer.

Når du køber en mobiltelefon, sætter du gang i et andet responssystem, end når du vælger at donere til et godt formål.

For at vække din målgruppes responssystem er det derfor vigtigt, at I kommunikerer klart til én kundetype – uden slinger i valsen.

I marts 2020 gennemførte jeg kundetypeuddannelsen ved Institut for Kundetyper.

Jeg kan hjælpe jer med at afklare, hvilken kundetype, som passer til jeres organisation eller virksomhed.

Dermed kan I sikre, at I fremkalder og tiltrækker den kundetype, som passer til jer. I undgår blandede signaler og kommunikerer klart.

Min grundlæggende base

I mit arbejde bestræber jeg mig på at tage udgangspunkt i mine værdier: kvalitet, udvikling, tryghed, mod, grundighed.

Jeg er jyde. Med udgangspunkt i Esbjerg-Varde-området hjælper jeg organisationer og virksomheder i det meste af Jylland – og jeg skriver også gerne artikler til medier med udgangspunkt i resten af Danmark.

Min base ligger på et nedlagt landbrug 12 kilometer fra Varde. Her bor jeg med min familie og er aktiv som frivillig i den lokale idrætsforening.

+10 års erfaring fra medie- og kommunikationsbranchen

Siden 2017 har jeg drevet min egen forretning, hvor jeg hjælper organisationer som jeres med at stå stærkt med solide kommunikationsløsninger.

Jeg har en uddannelse, en række kurser og ti års erfaring fra medie- og kommunikationsbranchen i bagagen.

N

Som journalist er jeg øvet i at se de gode historier – også der, hvor andre måske ikke ser dem.

N

Som kommunikationsmedarbejder har jeg arbejdet med fagets mange facetter som for eksempel sociale medier, nyhedsbreve, målgrupper og strategier, før jeg blev selvstændig.

Min vidensbase

N

Cand.public. – kandidatuddannelsen i journalistik med speciale i organisationer og kultur

N

I marts 2020 gennemførte jeg kundetypeuddannelsen ved Institut for Kundetyper

N

Uddannet journalist (BA) fra journalistuddannelsen på Syddansk Universitet i Odense

N

Kurser i blandt andet fotografering, video, skrivning, strategisk kommunikation, projektledelse, e-mailmarketing og sociale medier

Her har jeg arbejdet

N

2012 - 2017

Kommunikationsmedarbejder ved Rybners, ungdomsuddannelsesinstitution i Esbjerg

N

2007 - 2010

Journalist ved JydskeVestkysten

N

2010 – 2011

Kommunikationsmedarbejder ved UC SYD, videregående uddannelse

N

Sideløbende med mine ansættelser har jeg opbygget min selvstændige virksomhed og løst opgaver for både magasiner, aviser og store og små organisationer

Book gratis telefonrådgivning

Du er velkommen til at booke 15 minutters gratis telefonrådgivning.
Er du usikker i forhold til tekster eller, hvordan I når ud til jeres målgruppe, så kontakt mig.
Så har du også mulighed for at vurdere, om jeg er den rette samarbejdspartner for dig.